söndag 1 november 2009

s ö n d a g

Igår var vi och tände ljus på min morfars grav, samt tände ett ljus i minneslunden för farfar.
Jag tycker det är lika jobbigt varje gång att gå dit, men sen varje gång jag ser min morfars grav så tänker jag på samma sak. Och det är mitt sista minne med honom.
Det var på hans sista födelsedag, hela släkten hade åkt till det ålderdomshemmet där han var. Vi satt ute i trädgården under ett träd, barnen på en filt och de vuxna vid ett bord. Allt verkade så bra då. Det är så jag vill minnas dig, vill minnas alla fina stunder.

När man sedan går in i minneslunden där det är en massa blommor och tända ljus, även små stenar där det står 'älskade farfar eller älskade bror' så får man upp en massa tankar i huvudet. Att förlora någon man står nära är riktigt hemskt, det ska inte behöva hända men ändå så händer det.
Jag önskar att jag kunde få tillbaka min morfar och min farfar igen, vill kunna minnas nya fina stunder med dom.
Jag saknar er!<3

Inga kommentarer: