torsdag 6 november 2008

t o r s d a g

Min spegelbild

Torsdags morgon, jag vaknade i tid så jag inte skulle behöva stressa så mycket innan jag skulle ta bussen till skolan. Jag går upp och tar på mig mina kläder, sätter mig på stolen framför min spegel och sminkbord. Jag börjar ta på mig mitt smink, först grund Foundation sen ett stort lager med mascara. Medans jag tar på mig mitt smink och ser min spegelbild så börjar jag tänka. Var finns egentligen den där naturliga tjejen under allt smink, skulle folk se mig annorlunda om jag inte hade haft sminket på mig varje dag. Hur tycker andra egentligen om mig, ser de samma på mig med eller utan allt smink. Själv tycker jag inte att det spelar någon roll om man har smink eller inte, man ska kunna visa sig i båda utan att någon påpekar det.

Jag tänker även på hur kommer allt sluta, hur kommer mitt liv bli när jag blir äldre, hur kommer jag att förändras, vist jag vet att utsidan kommer ändras men kommer insidan också göra en stor förändring. Nu är jag 16 år, och jag har börjat tänka mer och mer på hur det kommer bli i framtiden för mig, kommer jag att ha ett bra jobb som betalar bra, kommer jag bo i ett fint hus eller lägenhet, hur kommer allt sluta.Detta är vad jag tänker på när jag sitter och kollar mig själv i spegeln.





peace out baby :*

1 kommentar:

Anonym sa...

haha! jag diggar bilden :D