lördag 11 oktober 2008

l ö r d a g

aldrig varit så rädd


Värt o lägga tid på att läsa !
igår kom den dagen då du skrämde mig riktigt mkt,
jag har aldrig i hela mitt liv varit så rädd innan
ida viktoria persson du är min bästa vän,
du är som en syster för mig,
-allt kan hända i en innebandy match, och igår hände det värsta
ett byte, ett felsteg, ett fall, ett slag i nacken,
ett samtal och ambulansen kom till klippans idrottshall.
och helt plötsligt såg jag min bästa vän ligga ner på bänken utan att röra sig,
hennes tårar bara rann ner för hennes kinder och ont hade hon,
ont i nacken och hela vägen ner till svanskotan,
jag var så rädd och orolig,
du bara låg där och jag satt och höll din hand,hårt, hårt,
och bara tänkte- ida, va stark ,
du kommer att klara dig igenom allt
-du ville bara stänga dina ögon och vila men då sa din mamma
- ida, stanna hos oss, lämna oss inte, du får inte somna in !
efter dom orden kunde jag bara inte hålla inne tårarna längre
dom bara rann o dom rann ner för mina kinder, mascaran rann .
ambulans männen sätte på dig en nack-krage och du skrek så ont de gjorde,
jag vände bort huvudet, klarar inte av att se dig så .
dom skulle lyffta dig över till båren, ännu ett högt skrik,
sen såg jag dom gå ut med dig ur hallen och sen försvann du .
tårarna slutade aldrig rinna ner för mina kinder, jag o emelie åkte tillbaka hem till er eftersom ni skulle ha kalas för er pappa,
vi alla satt vid bordet och åt, helt plötsligt ringde telefonen och alla blev helt tysta
mitt hjärta dunkade o dunkade, bara snabbare o snabbare för varje sekund som gick
samtalet var från er mamma som var med Ida på sjukhuset,
emelie gick fram till mig med telefonen och sa
- jag ska hälsa från Ida att hon älskar dej jätte mkt,
fortfarande jätte rädd och orolig fick jag reda på att ida fick komma hem
och jag, emelie och parne tog bilen och körde till sjukhuset för att hämta hem ida,
väl framme vid sjukhuset sprang jag ut ur bilen och fram till ida, gav henne en puss på kinden.
nu måste hon gå med nack-krage i 14 dagar och ta de lugnt,



Ida Viktoria Persson du är verkligen min bästa vän, finns ingen som du,


VA STARK <33

peace out baby :*

Inga kommentarer: